вівторок, 13 листопада 2018 р.

Призначення , бойові властивості , будова , порядок неповного розбирання й збирання автомата Калашникова АК-74


УРОК №

Тема: «Призначення , бойові  властивості ,   будова , порядок неповного розбирання  й збирання  автомата    Калашникова   АК-74»
Мета навчальна: Закріплення знань учнів , щодо призначення   та    будови основних частин  і  механізмів автомата,здобуття юнаками практичних навичків у поводженні з стрілецькою зброєю.
Мета розвиваюча: Розвивати у учнів сміливість, мужність, емоційну                   стійкість, кмітливість, готовність до взаємовиручки,
впевненість в своїх силах.
Мета виховна:  Виховувати в учнів любов до своєї Батьківщини.,  особисту відповідальність за захист Вітчизни, повагу до ЗС України,  патріотизм,  відповідальне ставлення до поставленого завдання , любов до зброї.
   Методи:  Обговорення, демонстрація слайдів,
індивідуальне опитування, , показ , практична робота. 
 Час:  45 хвилин
Місце:  Учбовий  клас.
Обладнання:   Проектор,екран,Автомат АК-74 учбовий-1,Магазини-3шт.,указка.
Література: Підручник „Захист Вітчизни", Настанова з експлуатації автомата Калашникова ( 5,45 мм  АК-74),Збірник нормативів з вогневої підготовки.,Методичний посібник .
Тип уроку:  комбінований
Міжпредметні зв’язки: фізика,математика, креслення, історія.


Навчальні питання

   1.Призначення бойові властивості автомата Калашникова
   2. Будова , призначення частин і механізмів автомата.
3. Порядок неповного розбирання й збирання автомата.

Учні мають знати:
- матеріальну частину стрілецької зброї, що вивчається, її бойові можливості, порядок підготовки зброї до вирішення вогневих завдань, основи та правила стрільби;
   Учні повинні вміти:
-         Проводити неповне розбирання й збирання автомата.
-         Споряджати магазин набоями..
Учні повинні засвоїти терміни і поняття:
Калібр, траєкторія, прямий постріл, бойова швидкострільність, темп стрільби, ГП-25,НСПУ,ВОГ-25,мушка,газова камера,затвор,шомпол, приладдя,початкова швидкість,багнет-ніж.

Структура уроку:


1. Організаційний момент - 2 хв.
2.Актуалізація опорних знань і умінь учнів - 5 хв.
3.Вивчення нового матеріалу – 30 хв.
4.Закріплення нових знань і умінь учнів - 5хв.
5.Підсумок уроку – 2хв.
6.Домашнє завдання – 1хв.





I.  Організаційний момент– 2 хв.

1.           Перевірка учнів за списком та  зовнішнього стану учнів, віддача рапорту викладачу, привітання..
        2.  Оголошення теми , мети та порядку проведення уроку.

II.  Актуалізація опорних знань і умінь учнів – 5 хв.

  Перевірка вивчення і виконання домашнього завдання:
                 - Які процеси розглядає внутрішня балістика?
                 - Що називається пострілом і які його періоди ви знаєте?
                - Яку стрілецьку зброю ви знаєте?
                -   Що таке калібр зброї?

III.  Вивчення нового матеріалу - 30 хв.

                    Навчальні питання:

   1. Призначення, бойові властивості автомата Калашникова (10хв).

Питання для обговорення:

- Яке призначення автомата?

- Бойові властивості автомата.
Дати визначення :

*Прямий постріл;
*Темп стрільби;
*Бойова швидкострільність;
*Калібр автомата (Намалювати на дошці)
*Початкова швидкість кулі.
*Траєкторія та її види.
-Принцип автоматичної дії автомата.
-ГП-25, НСПУ 
(Слайд 9-17)

5,45-мм автомат Калашникова є індивідуальною зброєю і призначений для знищення живої сили та поразки вогневих засобів противника. Для поразки живої сили противника в рукопашному бою до автомату приєднується багнет-ніж. Для стрільби та спостереження в умовах природного нічного освітлення до автоматів АК74Н, АКС74Н приєднується нічний стрілецький приціл універсальний (НСПУ)
.
Для стрільби з автомату (кулемету) застосовуються патрони із звичайними (з сталевим сердечником) та трасуючими кулями. З автомату ведеться автоматичний або поодинокий вогонь. Автоматичний вогонь є основним видом вогню: він ведеться короткими (до 5 пострілів) та довгими (до 10 пострілів) чергами та безперервно.

Бойові властивості автомата:

   відстань найбільш дійсного вогню - 500 м;
   відстань зосередженого вогню по наземних трупових цілях -до 1000 м;
   прицільна дальність - 1000 м;
   вбивча сила кулі зберігається до 1350м;
Бойова швидкострільність:
чергами -до 100 постр/хв;
поодиноким вогнем - до 40 постр/хв;
Вага автоматів (без багнет-ножу із спорядженим пластмасовим
магазином): АК-74 - 3,6 кг (3,3 кг - ) неспорядженим);
АКС-74 - 3,5 кг;
АК-74Н - 5,9 кг;
•АКС-74Н-5,8 кг;
  вага багнет-ножу – 490 г;
   Початкова швидкість польоту кулі – 900 м/с;
   Відстань прямого пострілу по грудній фігурі -440м;
                                                    по бігучій фігурі – 625м.
   Темп стрільби -  600 постр/хв;
   Найбільша дальність польоту кулі - 3150м;
   Довжина автомату, мм:
       з багнет-ножем та відкинутим прикладом - 1089;
      без багнет ножу із складеним прикладом - 700;
   Довжина стволу, мм - 415;
   Довжина нарізної частини стволу, мм - 372;
   Кількість нарізів, шт. - 4
   Довжина ходу нарізів, мм - 200;
   Вага патрону - 10,2 г;
   Вага кулі (ізсталев. серд.) - 3,4 г;
   Місткість магазину - 30 патронів.


2. Будова , призначення частин і механізмів автомата.(15 хв)

Питання для обговорення:

-         Доповісти і показати на плакаті основні частини автомата;
-         Доповісти призначення  кожної  частини і механізма АК-74.

(Слайд 18-20)

Автомат складається з слідуючих основних частин :

1-    ствол із ствольною коробкою, прицільним при­строєм, прикладом і пістолетною рукояткою;
2-    кришка ствольної коробки;
3-    затворна рама з газовим поршнем;
4-    затвор;
5-    зворотній механізм;
6-    газова трубка зі ствольною накладкою;
7-    цівка;
8-    магазин;
9-    компенсатор (в АКМ) або дуловий гальмо-компенсатор (в АК-74).
    10. -багнет-ніж
У комплект автомата входять: приладдя, ремінь, шомпол і сумка для магазинів.

Слайд  19.

Призначення частин і механізмів АК-74


  Ствол служить для напрямку польоту кулі.
  Дулове гальмо-компенсатор служить для підвищення купчатості бою й зменшення енергії віддачі.
  Газова камера служить для напрямку порохових газів зі ствола на газовий поршень затворної рами.
  Стволова коробка служить для з'єднання частин і механізмів автомата, для забезпечення закривання каналу ствола затвором і запирання затвора.
  Прицільний пристрій служить для наведення автомата на ціль.
  Кришка ствольної коробки захищає від забруднення частин й механізмів, які знаходяться в ствольній коробці.
  Приклад і пістолетна рукоятка служать для зручності дії автоматом при стрільбі.
  Затворна рама з газовим поршнем служить для приведення в дію затвора й ударно-спускового механізму.
  Затвор служить для досилання патрона в патронник, закривання каналу ствола, розбивання капсуля й викидання з патронника гільзи.
  Зворотній механізм служить для повернення затворної рами із затвором у переднє положення.
  Газова трубка зі ствольною накладкою служить для напрямку руху газового поршня й запобігання рук автоматника від опіків при стрільбі.
  Ударно-спусковий механізм служить для спуска курка з бойового взводу або із взводу автоспуску, нанесення удару по ударнику, забезпечення ведення автоматичного або одиночного вогню, припинення стрільби й для постановки на запобіжник.
  Цівка служить для зручності дії й для запобігання рук від опіків.
  Магазин служить для розміщення патронів і подачі їх у стволову коробку.
  Багнет-ніж служить для поразки супротивника в ближньому бої.
   


3. Порядок неповного розбирання й збирання автомата.

Питання для обговорення:

- Доповісти порядок неповного розбирання  і збирання АК-74.
- Умови виконання нормативу з вогневої підготовки.

(Слайд 21-37)

Порядок неповного розбирання автомата (10 хв)
  1. Від’єднати магазин.
  2. Перевірити наявність патрона в патроннику.
  4. Від`єднати шомпол (та для чищення згвинтити ДГК).
  3. Витягти пенал з приладдям з приклада.
  5. Від`єднати кришку ствольної коробки.
  6. Від`єднати поворотний механізм.
  7. Від`єднати затворну раму із газовим поршнем.
  8. Від`єднати затвор від затворної рами.
     *   9. Від`єднати газову трубку із ствольною накладкою

(Слайд  38-52)
Розв`язання   кросворду.

(Слайд 53.)

IV. Закріплення нових знань і умінь учнів – 5 хв.
1.  Який   калібр стволу  АК-74?
2.  Яка початкова швидкість польоту кулі? 
3. Яка вага  ?
4.Яка прицільна дальність стрільби ?
5. Яка найбільша дальність польоту кулі ?
V.  Підсумок уроку – 2 хв.
Нагадую тему та мету уроку, відмічаю кращих та гірших,  оголошую оцінки,вказую на недоліки.
VI.  Домашнє завдання – 1 хв.

Підручник «Захист Вітчизни» ст. 136-137111.