УРОК №
Тема: «Призначення
,будова частин і механізмів автомата Калашникова АК-74»
Мета навчальна: Надати знання,щодо призначення та будови основних частин і механізмів автомата,здобуття юнаками практичних навичків у поводженні з стрілецькою зброєю.
Мета навчальна: Надати знання,щодо призначення та будови основних частин і механізмів автомата,здобуття юнаками практичних навичків у поводженні з стрілецькою зброєю.
Мета розвиваюча: Розвивати у
учнів сміливість, мужність, емоційну стійкість, кмітливість,
готовність до взаємовиручки,
впевненість в своїх силах.
Мета виховна: Виховувати
в учнів любов до своєї Батьківщини.,
особисту відповідальність за захист Вітчизни, повагу до ЗС України, патріотизм,
відповідальне ставлення до поставленого завдання , любов до зброї.
Методи: Обговорення, демонстрація слайдів,
індивідуальне опитування, , показ , практична
робота.
Час: 45 хвилин
Місце: Учбовий клас.
Обладнання: Проектор,екран,Автомат АК-74
учбовий-1,Магазини-3шт.,указка.
Література: Підручник „Захист Вітчизни", Настанова з
експлуатації автомата Калашникова ( 5,45 мм
АК-74),Збірник нормативів з вогневої підготовки.,Методичний посібник .
Тип уроку: комбінований
Міжпредметні зв’язки:
фізика,математика, креслення, історія.
Учні мають знати:
- матеріальну частину стрілецької
зброї, що вивчається, її бойові можливості, порядок підготовки зброї до
вирішення вогневих завдань, основи та правила стрільби;
Учні повинні вміти:
-
Проводити неповне розбирання й збирання автомата.
-
Споряджати магазин набоями..
Учні повинні засвоїти терміни і
поняття:
Калібр ,мушка,газова
камера,затвор,шомпол, приладдя,початкова швидкість,багнет-ніж,ствол,затворна
рама,газовий поршень,ствольна коробка.
Структура уроку:
1. Організаційний момент - 2 хв.
2.Актуалізація опорних знань і умінь учнів - 5 хв.
3.Вивчення нового матеріалу – 30 хв.
4.Закріплення нових знань і умінь учнів - 5хв.
5.Підсумок уроку – 2хв.
6.Домашнє завдання – 1хв.
I. Організаційний момент– 2 хв.
1. Перевірка учнів за списком та зовнішнього стану учнів, віддача рапорту викладачу, привітання.
2. Оголошення теми , мети та порядку проведення уроку.
1. Перевірка учнів за списком та зовнішнього стану учнів, віддача рапорту викладачу, привітання.
2. Оголошення теми , мети та порядку проведення уроку.
II. Актуалізація
опорних знань і умінь учнів – 5 хв.
Перевірка вивчення і виконання
домашнього завдання:
- ТТХ автомата
- Основні частини
автомата.
- Яку стрілецьку
зброю ви знаєте?
- Що таке калібр зброї?
- як
ви думаєте на чому основана автоматична дія автомата?
III. Вивчення нового матеріалу - 30
хв.
Призначення і будова основних частик і механізмів
автомата
Ствол служить для спрямування польоту кулі. Всередині ствол має
канал з чотирма нарізами, які йдуть зліва вгору направо. Нарізи необхідні для
надання кулі обертового руху. Проміжки між нарізами називаються полями. Відстань
між двома протилежними полями (по діаметру) називається калібром каналу
ствола; в автоматів він дорівнює 7,62 мм і 5,45 мм . У казенній частині
канал гладенький і зроблений за формою гільзи; ця частина каналу містить
патрон і називається патронником.
Ствол: а - загальний вигляд; б- казенна частина в розрізі; в -
переріз ствола; 1 - колодка прицілу; 2 - з'єднувальна муфта; 3 - газова камора;
4 - газовідвідний отвір; 5 - основа мушки; 6 - різьба; 7 - патронник; 8 -
виїмка для шпильки ствола; 9 - кульовий вхід; 10 - нарізна частина; 11 - поле;
12 - нарізи
Ствольна коробка з'єднує частини і механізми автомата, забезпечує
закривання каналу ствола затвором і запирання затвора. У ствольній коробці
розташований ударно-спусковий механізм. Коробка закривається кришкою
.
1— поперечний паз;
2 - повздовжній паз;
3 - відгини;
4 — напрямний
виступ;
5 - перемичка;
6 - відбивний
виступ;
7 - вирізи; 8 - засувка магазина
Прицільний пристрій необхідний для наведення автомата при
стрільбі по цілях на різні відстані. Мушка загвинчена в полозок, який кріпиться
в основі мушки.
Кришка ствольної коробки потрібна для
запобігання забрудненню частин і механізмів, розміщених у ствольній коробці. З
правого боку вона має ступінчастий виріз для проходження відстріляних гільз
назовні і для руху рукоятки затворної рами, а позаду — отвір для виступу
напрямного стержня поворотного механізму. Кришка утримується на ствольній
коробці за допомогою напівкруглого вирізу на колодці прицілу, поперечного паза
ствольної коробки і виступу напрямного стержня поворотного механізму.
Приклад і пістолетна рукоятка забезпечують зручність дії
автомата при стрільбі. Приклад має антабку для ременя, гніздо для пенала з
приладдям і затильник із кришкою над гніздом. У гнізді приклада закріплено пружину
для виштовхування пенала.
Кришка
ствольної коробки:
1 - отвір; 2 - ребра жорсткості; 3 - ступінчасті вирізи
Затвор служить для досилання патрона у патронник, закривання
каналу ствола, розбивання капсуля і викидання з патронника гільзи патрона.
Затворна рама з газовим поршнем служить для приведення в дію затвора та ударно-спускового механізму.
Затворна рама з газовим поршнем служить для приведення в дію затвора та ударно-спускового механізму.
Затворна рама з газовим поршнем:
1 - канал для затвора; 2 - запобіжний виступ;
3 - виступ для
опускання важеля автоспуску; 4 - паз для відгину
ствольної
коробки; 5 - рукоятка; 6 - паз для відбивного
виступу:
Поворотний механізм необхідний для
того, щоб повернути затворну раму із затвором в попереднє положення Газова
трубка із ствольною накладкою призначена для спрямування газового поршня і
для захисту рук від опіків при стрільбі.
Газова трубка із ствольною накладкою:
1 - газова трубка; 2 - напрямні ребра для газового поршня;
З - передня з'єднувальна муфта; 4 - ствольна
накладка;
5 - задня з'єднувальна муфта; 6 - виступ
Ударно-спусковий
механізм призначений для спуску курка з бойового зводу або із
зводу автоспуску, нанесення удару по ударнику, забезпечення ведення автоматичного
чи одиничного вогню, припинення стрільби, для запобігання пострілів при
незапертому затворі і для постановки автомата на запобіжник.
Цівка
служить для зручності дії з автоматом і захисту рук від опіків.
Цівка:
1 - упор для пальців; 2 - металева прокладка;
З - виріз; 4 - виступ
Магазин призначений для розміщення патронів і подачі їх у ствольну
коробку.
Багнет-ніж прикріплюється до автомата перед атакою і призначений для
ураження противника в рукопашному бою, а також використовується як ніж, пилка
(для розпилювання металу) і ножиці (для різання дроту).
Багнет-ніж: 1 - лезо; 2 -
різальне ребро; 3 - отвір; 4 - пилка; 5 - зачіп; 6 - ремінь; 7 - кнопка; 8 -
запобіжний виступ; 9 - повздовжній паз; 10 - гвинт наконечника; 11 - рукоятка;
12 - кільце
Піхви:
1 - підвіска з карабінчиками; 2 - пластмасовий корпус;
З - упор; 4 - виступ-вісь
IV.
Закріплення нових знань і умінь учнів – 5 хв.
1. Що
таке калібр АК-74?
2. Яка
початкова швидкість польоту кулі?
3.Для
чого призначений ствол ?
4. Призначення затвора ?
V. Підсумок
уроку – 2 хв.
Нагадую тему та мету уроку,
відмічаю кращих та гірших, оголошую
оцінки,вказую на недоліки.
VI. Домашнє завдання – 1 хв.
Підручник «Захист Вітчизни» ст. 110-116