УРОК №
Тема: «Призначення , бойові властивості , будова , порядок неповного розбирання й збирання
автомата Калашникова АК-74»
Мета навчальна: Закріплення знань учнів , щодо призначення та
будови основних частин і механізмів автомата,здобуття юнаками
практичних навичків у поводженні з стрілецькою зброєю.
Мета розвиваюча: Розвивати у учнів
сміливість, мужність, емоційну
стійкість, кмітливість, готовність до взаємовиручки,
впевненість в своїх силах.
Мета виховна: Виховувати в учнів любов до своєї
Батьківщини., особисту відповідальність
за захист Вітчизни, повагу до ЗС України,
патріотизм, відповідальне
ставлення до поставленого завдання , любов до зброї.
Методи: Обговорення, демонстрація слайдів,
індивідуальне опитування, , показ , практична
робота.
Час: 45 хвилин
Місце: Учбовий клас.
Обладнання: Проектор,екран,Автомат АК-74
учбовий-1,Магазини-3шт.,указка.
Література: Підручник „Захист Вітчизни", Настанова з
експлуатації автомата Калашникова ( 5,45 мм
АК-74),Збірник нормативів з вогневої підготовки.,Методичний посібник .
Тип уроку: комбінований
Міжпредметні
зв’язки: фізика,математика, креслення,
історія.
Навчальні питання
1.Призначення бойові властивості автомата Калашникова
2. Будова , призначення частин і механізмів автомата.
3. Порядок неповного розбирання й збирання автомата.
Учні мають знати:
- матеріальну частину стрілецької
зброї, що вивчається, її бойові можливості, порядок підготовки зброї до
вирішення вогневих завдань, основи та правила стрільби;
Учні повинні вміти:
-
Проводити неповне розбирання й збирання автомата.
-
Споряджати магазин набоями..
Учні повинні засвоїти терміни і
поняття:
Калібр, траєкторія, прямий постріл, бойова
швидкострільність, темп стрільби, ГП-25,НСПУ,ВОГ-25,мушка,газова
камера,затвор,шомпол, приладдя,початкова швидкість,багнет-ніж.
Структура уроку:
1. Організаційний момент - 2 хв.
2.Актуалізація опорних знань і умінь учнів - 5 хв.
3.Вивчення нового матеріалу – 30 хв.
4.Закріплення нових знань і умінь учнів - 5хв.
5.Підсумок уроку – 2хв.
6.Домашнє завдання – 1хв.
I. Організаційний момент– 2 хв.
1.
Перевірка
учнів за списком та зовнішнього стану учнів, віддача рапорту викладачу, привітання..
2.
Оголошення теми , мети та порядку проведення уроку.
II. Актуалізація опорних знань і умінь учнів – 5 хв.
Перевірка вивчення і виконання
домашнього завдання:
- Які процеси
розглядає внутрішня балістика?
- Що називається
пострілом і які його періоди ви знаєте?
- Яку стрілецьку
зброю ви знаєте?
- Що
таке калібр зброї?
III. Вивчення нового матеріалу - 30 хв.
Навчальні питання:
1.
Призначення, бойові властивості автомата Калашникова (10хв).
Питання для
обговорення:
- Яке призначення автомата?
- Бойові властивості автомата.
Дати визначення :
*Прямий постріл;
*Темп стрільби;
*Бойова швидкострільність;
*Калібр автомата (Намалювати на дошці)
*Початкова швидкість кулі.
*Траєкторія та її види.
-Принцип автоматичної дії автомата.
-ГП-25, НСПУ
(Слайд 9-17)
5,45-мм автомат Калашникова є індивідуальною
зброєю і призначений для знищення живої сили та поразки вогневих засобів противника. Для поразки живої сили противника в рукопашному бою до автомату
приєднується багнет-ніж. Для стрільби та спостереження в умовах природного
нічного освітлення до автоматів АК74Н,
АКС74Н приєднується нічний стрілецький приціл універсальний (НСПУ)
.
Для стрільби з автомату (кулемету) застосовуються
патрони із звичайними (з сталевим сердечником) та трасуючими кулями. З автомату
ведеться автоматичний або поодинокий вогонь. Автоматичний
вогонь є основним видом вогню: він
ведеться короткими (до 5 пострілів) та довгими (до 10 пострілів) чергами
та безперервно.
Бойові властивості автомата:
•
відстань найбільш
дійсного вогню - 500 м ;
• відстань зосередженого вогню по наземних трупових цілях -до 1000 м ;
•
прицільна дальність - 1000 м ;
•
вбивча сила кулі зберігається до 1350м;
• Бойова швидкострільність:
чергами -до 100 постр/хв;
поодиноким вогнем - до 40 постр/хв;
чергами -до 100 постр/хв;
поодиноким вогнем - до 40 постр/хв;
• Вага автоматів (без багнет-ножу із спорядженим пластмасовим
магазином): АК-74 - 3,6 кг (3,3 кг - ) неспорядженим);
• АКС-74
- 3,5 кг ;
•АК-74Н -5,9 кг ;
•АКС-74Н-5,8 кг ;
•АК-74Н -
•АКС-74Н-
вага
багнет-ножу – 490 г ;
•
Початкова швидкість польоту кулі – 900 м/с;
•
Відстань прямого пострілу
по грудній фігурі -440м;
по бігучій фігурі – 625м.
•
Темп стрільби - 600 постр/хв;
• Найбільша дальність польоту кулі - 3150м;
•
Довжина автомату, мм:
з
багнет-ножем та відкинутим прикладом - 1089;
без
багнет ножу із складеним прикладом - 700;
• Довжина стволу, мм - 415;
•
Довжина нарізної частини
стволу, мм - 372;
• Кількість нарізів, шт. - 4
• Довжина ходу нарізів, мм - 200;
•
Вага патрону -
10,2 г ;
• Вага кулі (ізсталев. серд.) - 3,4 г ;
•
Місткість магазину - 30 патронів.
2. Будова , призначення частин і
механізмів автомата.(15 хв)
Питання для
обговорення:
-
Доповісти і показати на плакаті
основні частини автомата;
-
Доповісти призначення кожної
частини і механізма АК-74.
(Слайд 18-20)
Автомат складається з слідуючих
основних частин :
1-
ствол із ствольною коробкою, прицільним пристроєм, прикладом і пістолетною
рукояткою;
2-
кришка ствольної коробки;
3-
затворна рама з газовим поршнем;
4-
затвор;
5-
зворотній механізм;
6-
газова трубка зі ствольною накладкою;
7-
цівка;
8-
магазин;
9-
компенсатор (в АКМ) або дуловий гальмо-компенсатор (в АК-74).
10. -багнет-ніж
У комплект автомата входять:
приладдя, ремінь, шомпол і сумка для магазинів.
Слайд 19.
Призначення частин і механізмів АК-74
Ствол служить для напрямку польоту кулі.
Дулове
гальмо-компенсатор служить для підвищення
купчатості бою й зменшення енергії віддачі.
Газова
камера служить для напрямку порохових
газів зі ствола на газовий поршень затворної рами.
Стволова
коробка служить для з'єднання частин і
механізмів автомата, для забезпечення закривання каналу ствола затвором і
запирання затвора.
Прицільний
пристрій служить для наведення автомата
на ціль.
Кришка
ствольної коробки захищає від забруднення частин й
механізмів, які знаходяться в ствольній коробці.
Приклад
і пістолетна рукоятка служать для зручності дії
автоматом при стрільбі.
Затворна
рама з газовим поршнем служить для приведення в дію
затвора й ударно-спускового механізму.
Затвор служить для досилання патрона в патронник, закривання каналу ствола,
розбивання капсуля й викидання з патронника гільзи.
Зворотній
механізм служить для повернення затворної
рами із затвором у переднє положення.
Газова
трубка зі ствольною накладкою служить для напрямку руху
газового поршня й запобігання рук автоматника від опіків при стрільбі.
Ударно-спусковий
механізм служить для спуска курка з
бойового взводу або із взводу автоспуску, нанесення удару по ударнику,
забезпечення ведення автоматичного або одиночного вогню, припинення стрільби й
для постановки на запобіжник.
Цівка служить для зручності дії й для запобігання рук від опіків.
Магазин
служить для розміщення патронів і подачі їх у
стволову коробку.
Багнет-ніж служить для поразки супротивника в ближньому бої.
3. Порядок неповного розбирання й збирання автомата.
Питання для
обговорення:
- Доповісти порядок неповного розбирання і збирання АК-74.
- Умови виконання нормативу з вогневої підготовки.
(Слайд 21-37)
Порядок неповного розбирання автомата (10 хв)
1. Від’єднати магазин.
2. Перевірити наявність патрона в
патроннику.
4. Від`єднати шомпол (та для
чищення згвинтити ДГК).
3. Витягти пенал з приладдям з
приклада.
5. Від`єднати кришку ствольної
коробки.
6. Від`єднати поворотний
механізм.
7. Від`єднати затворну раму із
газовим поршнем.
8. Від`єднати затвор від
затворної рами.
* 9. Від`єднати газову трубку із ствольною
накладкою
(Слайд
38-52)
Розв`язання
кросворду.
(Слайд 53.)
IV. Закріплення нових знань і
умінь учнів – 5 хв.
1. Який
калібр стволу АК-74?
2. Яка початкова швидкість польоту кулі?
3. Яка вага ?
4.Яка прицільна дальність стрільби ?
5. Яка найбільша дальність польоту кулі
?
V. Підсумок уроку – 2 хв.
Нагадую тему та мету уроку, відмічаю кращих та гірших, оголошую оцінки,вказую на недоліки.
VI. Домашнє завдання – 1 хв.
Підручник «Захист Вітчизни» ст. 136-137111.