понеділок, 12 листопада 2018 р.

Тактична підготовка


                          Урок №


  Підсумковий урок з теми: «Тактична підготовка»
  Мета: 
  а) навчальна: узагальнити і систематизувати знання учнів з тактичної підготовки, удосконалити навички рішення ситуаційних задач;
  б) розвиваюча: розвивати в учнів високі морально-бойові якості, готовність до взаємовиручки, мужність, емоційну стійкість;
  в) виховна: виховувати в учнів відповідальне ставлення до поставленого завдання, високу виконавчу дисципліну, впевненість у своїх силах, любов до Батьківщини.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань, умінь та навичок.
Методи та прийоми навчання: робота малими групами, відеоролики, інтерактивні вправи «інтелектуальна атака», «що в коробці», «вгадай і опиши», «найрозумніший».
Місце: навчальний кабінет №206
Час: 45 хвилин
Міжпредметні зв`язки: історія, фізика, фізична підготовка.
Оснащення: ПК, мультимедіа проектор, макети мін - 4 шт.

                Структура уроку:

1. Організаційний  етап (2 хв.)
2. Мотивація навчальної діяльності (5 хв.)                                                       
3. Повідомлення теми, мети та завдань уроку( 3 хв.)
4. Відтворення і узагальнення понять і засвоєні відповідно їм системи знань (15 хв.)
5. Узагальнення та систематизація основних теоретичних положень (15хв).     
6. Підведення підсумків уроку, аргументація оцінювання, домашнє завдання (5 хв.).                                  


                        Хід уроку
I. Організаційний етап (2 хв.)
Привітання, перевірка наявності учнів, готовність до уроку.
Викладач ділить взвод  на 3 групи, які протягом уроку будуть виборювати право бути кращими (змагальний метод). Представляю командирів груп.
Даю назву : 1 група - артилеристи, 2 група - піхотинці,  3 група - танкісти Призначаю одного з учнів експертом.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми та мети уроку.
 Демонстрація відеороликів :
-         Про видатного полководця О.В.Суворова «Наука перемагати»  Гасла: Важко в навчанні – легко в бою ,не кількістю а умінням, сміливого куля боїться…)
Суворовська  Наука перемагати найбільший пам'ятник військового генія залишається напрочуд актуальним і понині . О. В. Суворов  завершив розробку військової доктрини і сформулював її основні принципи: самобутність, переважання якісного елемента над кількісним, національна гордість, свідоме ставлення до своєї справи, ініціатива, використання успіху до кінця. А вінець всьому перемога, малою кров'ю здобута.

-         Про неперевершену тактику українських козаків ( Прояв мужності,військова хитрість,уміле використання вогнепальної зброї,використання  в якості фортифікаційних споруд рухомого складу(возів).
ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку
Узагальнити і систематизувати знання учнів з тактичної підготовки, удосконалити навички рішення ситуаційних задач. Нагадую завдання уроку,порядок його проведення. Перед виконанням кожної вправи  довожу порядок її оцінювання. Довожу ,що  учасники команди,які за підсумками усіх вправ отримають  перемогу будуть оцінені на 8 балів, 2 місце – 7 балів, 3 місце - 6 балів. Але найактивніші учні з усіх команд будуть оцінені і на вищий бал.
IV. Відтворення і узагальнення понять і засвоєні відповідно їм системи знань(15 хв.)             
     Інтелектуальна  атака (Презентація).
Кожній групі необхідно дати відповідь на запитання , правильна відповідь 1 бал.
Демонструю  презентацію « Інтелектуальна  атака»
1. Що таке тактика?
ТАКТИКА (давньогрец. taktika — мистецтво шикування військ, від давньогрец.tasso — шикую війська) — наймасовіша галузь та найстаріша складова (як і стратегія) воєнного мистецтва, що охоплює теорію та практику підготовки й ведення бою підрозділами та частинами.
Тактична підготовка — це головний вид бойової підготовки військ, основа польової виучки.
2. Назвіть основну форму тактичних дій військ, дайте його визначення як терміну.
3. Які основні види бою ви знаєте ?
4. Назвіть основну мету наступу.
5. В чому полягає наступ ?
6. Яка ширина фронту наступу механізованого відділення?
7. Передбойові та бойові порядки механізованого відділення в наступі
8.В яких порядках може діяти механізоване відділення в залежності від завдання, умов обстановки та місцевості?
9. Як називається шикування під час дій у колону під час маршу, переслідування, маневру і повинне забезпечувати високу швидкість руху, швидке розгортання в передбойовий і в бойовий порядки?
10. Як називається шикування підрозділів для ведення бою?
11.Як називається швидкий безупинний рух танкових та механізованих підрозділів у бойовому порядку у поєднанні з інтенсивним вогнем з танків, бойових  машин піхоти(БТР), а по мірі зближення з противником і з інших видів зброї з метою його знищення?
12.Які види наступу ви знаєте?
Демонструю на екрані приблизну схему наступального бою.
 Узагальнюю знання учнів з даної вправи.
     Вікторина: «Вгадай, що в коробці? (Хто вгадає першим  2 бала)
А) Предмет,який знаходиться в коробці є одним з елементів екіпіровки солдата механізованого відділення. Що це?;
Б) Він є  своєрідним  вимірювальним приладом .
     Сапери: Дати  правильну назву  та  бойову характеристику одній з наданих мін ( По 1 представнику з групи - призначає викладач)
Учасники витягують номерок з літерою  який відповідає одному  з наданих зразків мін. Оцінювання: 1 – 3 бали , 2 - 2 бала, 3- 1 бал.
   Узагальнюю знання учнів з даної вправи.
          
 V. Узагальнення та систематизація основних теоретичних положень (15хв)
      Найрозумніший: (Презентація )
 Кожній команді необхідно дати відповідь на запитання( всього 24). Перед цим команда обирає свій колір ( Командир витягує номерок з назвою кольору його команди )  та черговість надання відповідей.
 Червоний колір ( Основи загальновійськового бою);
 Синій     колір ( Питання наступального бою);
 Зелений   колір ( Питання обороного бою);
 Жовтий   колір ( Фото питання  зброя та техніка)
Показую на 3 секунди розташування квадратиків з відповідними кольорами,
 в яких приховано питання. Розпочинаємо вправу.За правильну відповідь на своє питання -2 бала, за правильну відповідь на питання опонентів -3 бала,за правильну відповідь на загальні питання (жовтий квадрат) -1 бал.
 Узагальнюю та систематизую основні теоретичні положення.
VI. Підсумки уроку, аргументація оцінок, домашнє завдання( 5 хв.)
Фронтальне опитування. (Пропонує відповісти на запитання).
Вправа «Мікрофон»
(Кілька учнів з кожної групи відповідають на питання).
Сьогодні на уроці мені сподобалося те, що…
Сьогодні на уроці мене здивувало те, що…
Сьогодні на уроці для мене було новим те, що…
Сьогодні на уроці я зрозумів(ла), що …

За результатами вправ оголошую  переможця. Аргументую оцінки учням,відмічаю кращих. Даю домашнє завдання:
  Підручник «Захист Вітчизни» стор.159-188